Ana Sayfa Blog

Evde Kayıt için En Yeni Ses Kablosu Kılavuzu

58c-audio-cables-e1418263717739Herkesin en yeni ve mükemmel teçhizat için dikkat kesildiği şu günlerde…

Stüdyoda gözlerden uzak bazı elemanlar vardır ki kolayca ihmal edilir…

Kablolar mesela.

Çünkü düzgün takılan ve çalışan kabloların varlığı bile unutulur…

Esasında olması gereken de budur.

Ancak…

Bu noktaya gelmek için tahmin edildiğinden OLDUKÇA fazla bilgi sahibi olmak gerekir.

Bu nedenle, En Yeni Kayıt Stüdyosu Kabloları Kılavuzu başlıklı bugünün yazısında…

Bu önemli konu ile ilgili bilinmesi gereken her şeyi dipten köşeden çıkararak bir araya getirdim.

Kablolarınızla henüz tanışmadıysanız, bu yazının sonunda tanışacaksınız.

Konuya girelim…

Analog / Dijital Sinyaller

analog-vs-digital-e1417627734191Yeni başlayan herkesin ilk sorusu şöyledir:

Analog ve dijital kabloların farkı nedir?

Kısaca şudur…

  • Analog kablolarbilgiyi elektrik akımı ile aktarır
  • Dijital kablolarbilgiyi uzun bir 1 ve 0 dizisi (yani ikili kod) ile aktarır

Şimdi biz analog konusuna yoğunlaşalım.

Sıradaki başlık…

Analog Kablolara Giriş

Kayıt stüdyosunda 2 tür analog kablo vardır:

  • Balanslı
  • Balanssız

Ve biz bunları 3 seviyedeki ses sinyalini aktarmakta kullanırız:

  • Mikrofon– (balanslı)
  • Enstrüman– (balansSIZ)
  • Line– (balanslı)

Line seviyesi pro audio ekipmanının tamamında kullanılan standart sinyal kuvvetidir. Bu nedenle sinyal kanalına girmeden önce, ilk olarak mik/enstrüman seviyesi sinyalleri line seviyesine boostlanır.

Elektrik gitardan/bastan gelen enstrüman sinyalleri standart gitar kablosuyla iletilir ve ardından direct box ile line seviyesine yükseltilir.

Mikrofonlardan gelen mikrofon sinyalleri standart mikrofon kablosuyla iletilir ve ardından mic preamp ile line’a boostlanır yani yükseltilir.

Mikrofon kablolarıyla ilgili genel bilgiler için bu iletiye bir göz atabilirsiniz:

http://ehomerecordingstudio.com/microphone-cables/

Sıradaki…

Balanslı / Balanssız Kablolar

Yeni başlayanların sorduğu bir sonraki en yaygın soru da şudur:

Balanslı ve balanssız kablo arasındaki fark nedir?

Performans bakımından:

Balanslı kablolar radyo frekansları, elektronik cihazlar gibi yerlerden gelen gürültüden nispeten etkilenmez. Bu nedenle de pro audio için standarttırlar.

Tasarım bakımından:

BALANSLI kabloların 3 teli vardır:

  1. Sinyal (+)
  2. Sinyal (-)
  3. Topraklama

BALANSSIZ kablolarda ise sadece 2 tel vardır:

  1. Sinyal
  2. Topraklama

Balanslı kablodaki 3. tel ilavesi gürültünün kesilmesini mümkün hale getiren olaydır. Çalışma şeklini aşağıda anlatacağım. Şimdiyse temel bilgilerle devam edelim.

Sıradaki…

Analog Konnektör Anlatımı

analog konnektörBalanslı analog kablonun iki ucundan birinde aşağıdaki 3 konnektörden biri bulunur:

  • XLR Erkek– çeşitli donanım girişlerine bağlanır.
  • XLR Dişi mikrofona ve çeşitli donanım çıkışlarına bağlanır.
  • TRS girişlere VE çıkışlara bağlanır.

Bu konnektörlerin her birinin, yukarıda bahsi geçen +, – ve topraklama tellerinden gelen sinyalleri taşıyan 3 kontak noktası bulunur.

  • XLR erkek 3 bacaklıdır
  • XLR dişi 3 deliklidir
  • TRS’nin 3 kısımdan oluşur: Uç, Halka ve Manşon  

Balanssız analog kablolar genellikle bir tek konnektörle bağlanır, o da enstrüman/gitar kablolarında yaygın olarak görülen TS konnektördür.

Sıradaki…

TRS / TS Konnektörler

trs-ts konnektörSıkça sorulan üçüncü soru ise şöyledir arkadaşlar:

TRS ve TS konnektörler arasındaki fark nedir?

Resimde de gördüğünüz gibi, TRS konnektörlerin 3, TS konnektörlerin ise sadece 2 kontak noktası vardır.

TRS konnektördeki ilave 3. kontak noktası, balanslı sinyali taşımaya yardımcı olur.

TRS’nin balanslı telleri aşağıdaki gibidir:

  • = +
  • Halka= –
  • Manşon= Topraklama

TS’nin balanssız telleri ise şöyledir:

  • = +
  • Manşon= Topraklama

Sıradaki konu…

Balanslı Kablolar Gürültüyü Nasıl Keser?

noise cancellingYukarıda, çalışma şeklini tam olarak göstermeye söz vermiştim.

İşte açıklaması:

Ses balanslı kabloya girdiğinde…

Hem (+) hem de (-) teller sinyalin aynı versiyonunu alır…

Tek fark şudur, (-) telin kutbu TERSİNE ÇEVRİLİR.

İki sinyal kablo boyunca ilerlerken HER İKİ tel de balanssız kablo misali gürültü çeker, bununla birlikte

Bunları kablonun diğer ucunda yeniden bir araya getirmeden önce, eksi telin kutbu DEĞİŞİR ve tekrar artı sinyalle eşleşir.

Gürültü paternleri ZIT kutuplarda olunca birbirini götürür ve orijinal sinyal gürültüsüz kalır.

Dahice.

Sıradaki…

Sinyalleri Balanssızdan Balanslıya Çevirme

JDIBuraya kadar muhtemelen kafanızda şu soruyla geldiniz:

Madem daha gürültülü, niye balanssız kablo kullanalım?

Çünkü…

Elektrik gitarların ve diğer enstrümanların tasarımı nedeniyle her zaman balanslı sinyalle başlamak mümkün değildir.

Ama şunu YAPABİLİRSİNİZ, gerekli durumda bunları convert edebilirsiniz.  Örneğin, gitar kabloları 5-6 metredenden sonra çok gürültü yapar

Bu nedenle balanssız gitar sinyalini balanslı mikrofon sinyaline çevirmek için genellikle direct box (DI, direct injection) kullanılır…

Bu daha sonra standart XLR mic kablosuyla birkaç yüz feet’e genişletilebilir.

Sırada…

Balanslı MONO / Balanssız STEREO

mono-stereoBalanslı kablolarda kullanılan TRS konnektörlerin…

Kulaklık kablolarındaki konnektörlerle aynı olduğunu fark ettiklerinde…

İnsanların sıklıkla kafaları karışır.

Ve şunu merak ederler:

Biri mono, diğeri stereo iken bu nasıl oluyor?

Cevap:  STEREO kulaklığın kabloları BALANSSIZDIR.

Yani (+), (-) ve toprak balanslı MONO tellerin aksine…

Stereo kulaklık telleri şöyledir:

  • = Sol Kanal
  • Halka= Sağ Kanal
  • Manşon= Toprak

Tamam mıyız?  Süper.

Analog kablolar konusunu artık kapattığımıza göre, bu yazının ikinci kısmına geçebiliriz…

Bu kısmın konusu…

DİJİTAL Kablolar

Dijital kabloların sevindirici yanı, analog kabloların aksine, kullanmak için nasıl çalıştığını çok iyi anlamanıza gerek olmamasıdır.

Can sıkıcı yanı ise bunlardan ÇOK FAZLA olması ve mevcut olanların teknolojik gelişmeler sonucu sürekli değiştirilmesidir.

2014 itibariyle bilmeniz gerekenler şöyledir:

1. Üç Arabirim Kablosu

arabirim kablolarıHer stüdyoda olması GEREKEN…

Ses arabirimini bilgisayara bağlayan dijital kablodur.

Ve şüphe götürmez şekilde şu 3 seçenekten biridir:

  1. USB– uygun fiyatlı arabirimler için standarttır, 3 seçenek içerisinde veri transferi hızı en düşük olandır, yine de ev stüdyolarında iyi iş görür.
  2. Firewire– genellikle daha yüksek fiyatlı arabirimlerde görülür, USB’den oldukça hızlıdır.
  3. Thunderbolt– şimdilerde yalnızca en yeni ve pahalı arabirimlerde görülür, veri transferi hızı eşsizdir. Önceden yalnızca PCIe işlemci kartlarında görülürdü.

Yakında, mevcut thunderbolt’ların performansına rakip olan USB 3.0’lı arabirimleri de görebiliriz.

Sıradaki…

2. MIDI Kabloları

midi cableElektronik müzik yapanlar bunu yaygın olarak kullanılan MIDI kabloları, çeşitli elektronik enstrümanlar ile bunlara bağlı dijital aygıtlar arasında veri transferi yapar…

Bunu yaparken de MIDI (Musical Instrument Digital Interface – Müzik Gereçleri Sayısal Arabirimi) olarak bilinen ve notalar ve hız dahil çeşitli türdeki müzik bilgilerini ileten bir dil kullanır.

Ev stüdyolarında, bu kabloların bir ucu klavyeye/MIDI controller’a, diğeri de bilgisayarınıza bağlı olan MIDI arabirimine takılıdır ve DAW içerisindeki sanal enstrümanları kontrol etmenizi sağlar.

Son zamanlarda USB kabloları MIDI verilerini bilgisayara doğrudan aktarabiliyor, bu nedenle MIDI kabloları artık o kadar yaygın değil.

Sıradaki…

3. Optik Kablolar

optical cableOptik kablolar (namı diğer lightpipe kablolar) bilgiyi bir flaş serisi ile aktarır ve bir tek kablo ile birden fazla dijital ses kanalı taşıyabilir.

Alabildiği 2 sinyal:

  • ADAT– 48kHz’de 8 kanal veya 96 kHz’de 4 kanal taşır
  • S/PDIF (namı diğer TOSLINK)– 2 ses kanalı taşır

Stüdyoda, çok kanallı mic preamp’in 8 kanalının hepsini ses arabirimine göndermek için yaygın olarak ADAT kullanılır.

Stereo mixin ses arabiriminden bir harici kaynağa çıkışını sağlamak için yaygın olarak S/PDIF  kullanılır.

Sıradaki…

4. BNC Kablolar

BNC cableKablolu televizyon bağlantısı için kullanılan koaksiyel kablolarla aynı…

Ama adı ve amacı farklı olan BNC kablolar stüdyoda, iki ya da daha fazla aygıt bağlantısının yapıldığı durumlarda, dijital aygıtların iç saatlerini senkronize etmek için kullanılır.

Bu kablolar olmadan dijital aygıtlar düzgün şekilde senkronize olmaz, sonuç olarak da sample’lar düzgün hizalanmaz ve can sıkıcı klikler ve patlar duyulur.

Çok teferruatlı olmayan stüdyolarda BNC kabloları nadiren kullanılır ancak sinyal routing’i ileri seviyede olan daha büyük stüdyolarda bunlara sıklıkla ihtiyaç duyulur.

Sıradaki…

5. AES/EBU Kablolar

aes cableEn basit tabirle stüdyo kablolarının en tuhafı olan AES/EBU kablolar dijital optik kablonun S/PDIF sinyalini aktarmak için bir analog mikrofon kablosunun XLR konnektörlerini kullanır.

Düşük bütçeli teçhizatta çok tercih edilmese de daha yüksek kaliteli arabirimlerde veya diğer tür donanımda sıkça kullanılır.

Az kişinin bildiği bir diğer şey ise şudur ki…

AES/EBU” terimi aslında bir ses sinyalidir (ses kablosu değildir) ve aşağıdakiler dahil birçok farklı konnektörle birlikte kullanılabilir:

  • Optik
  • BNC
  • RCA 
  • XLR

En popüleri XLR olduğundan ortak ad olarak kullanılıyor.

Tahmin edebileceğiniz gibi, mikrofon kablolarında hataya düşmek oldukça mümkün, bu nedenle kullanırken etiketlemeniz çok yerinde olacaktır.

Sıradaki…

6. Cat5e Kablolar

cat5e cableSabit telefonlar için kullanılan kabloların aynısıdır.

Cat5e kablolar stüdyoda da mükemmelen iş görür…

Çünkü HEM güç kaynağını HEM DE çoklu dijital ses kanalını bir tek line üzerinden gönderme kabiliyetine sahiptir.

Aynı zamanda UZUN MESAFELERİ son derece DÜŞÜK GECİKME SÜRELERİYLE kısaltma kabiliyetine de sahiptir.

Bu özellikler bir araya geldiğinde, bu kablolar yüksek kaliteli birçok kulaklık dağıtım sistemi ihtiyacını mükemmelen karşılayacak hale geliyor.

En gelişmiş sistemlerin bazıları 40 kanallı sesi bir kişisel mixere yalnızca bir adet cat5e kablosuyla gönderebiliyor!

Sıradaki…

Elektrik Kabloları

power cableHem analog hem de dijital kablo konusunu kapattığımıza göre,

Geriye elektrik kabloları kalıyor.

Hemen hemen her şey için aynı kabloyu kullanmak pro audio’nun en harika yanı.

IEC C13 (ya da kısa adıyla IEC) olarak bilinen bu kablo bilgisayarlardan stüdyo monitörlerine, raf düzeneğine kadar neredeyse her şeyde kullanılır.

Stüdyo zamanla onlarcasını edinir, yani biri kaybolursa bolca yedeğe zaten sahipsinizdir.

Sıradaki…

Kablo Organizasyonu

Sonlara yaklaşırken finali organizasyon konusuyla yapmak istiyorum.

Kablo organizasyonunun çoğu stüdyo için bitmeyen bir cebelleşme olduğunu hayal etmek güç değil.

Bu yazıyı bitirirken organizasyonu kolaylaştıracak 3 ipucu vermek istiyorum:

1. Yılan Kablo Kullanın

snake cableEsas sorununuz kabloların çok fazla olmasıysa…

Yılan kablo birçok tek kabloyu BİR EDEREK size mükemmel çözümü sunabilir.

Ev stüdyolarında bunun 2 faydası vardır:

Bir, raf arkası dağınıklığı önemli ölçüde toplar, böylece kablo arap saçını çözmek zorunda kalmadan değişiklik yapabilirsiniz.

İki, Mik preamp girişlerini odanın abartısız her yerine yeniden yerleştirebilirsiniz… bu da rafın arka tarafına geçme nedenlerinizin birini daha eler.

Yılan kablolar hakkında ayrıntılı bilgi için bu yazıya bakın:

http://ehomerecordingstudio.com/studio-cable-snake/

Sıradaki…

2. Kablo Toplayıcı Kullanın

kablo toplayıcıProfesyonel stüdyolar kablo toplayıcı fikrine gülse de…

Her gün BİR gitar, BİR de mikrofon kablosunu sararak topladığınız tipik bir yatak odası set-up’ında…

Kablo toplayıcılar bu işkenceyi daha az can sıkan bir çözüme dönüştürebilir.

Uzatmak için ihtiyacınız olan uzunluğu elde edene kadar çekin, orada kendi kendine kilitlenir.

Sarmak için altından sıkıca çekin, kendi kendine sarılır.

Bazıları bunu reklam hilesi olarak görüyor ama birçoğumuz (ben dahil) bunlara bayılıyoruz.

Ve bitirirken son ipucu…

3. Kendi Kablolarınızı Lehimleyin

Pro stüdyolarda kabloların ortalık yerde durduğunu nadiren görürsünüz. Bunun nedeni…

Stüdyonun kendi kablolarını keserek ve lehimleyerek her birini iş için gerekli uzunluğa getrmiş olmasıdır.

Öte yandan ev stüdyolarında 3 m bağlantı için 25 m kablo kullanmak sıkça görülür.

Lehimlemenin zor olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim ki birçoğunuzun düşündüğü kadar zorlayıcı değil. Birkaç temel alet ve biraz pratikle gerçekten de herkes yapabilir.

İlginizi çektiyse …

Nasıl yapıldığıyla ilgili iyi bir videonun linkini aşağıda veriyorum:

Burada da başlıca unsurların bir listesi var:

  • Aletler:
    • tel kesici pense
    • havya
    • bir rulo lehim
  • Parçalar:
    • bir rulo balanslı kablo
    • XLR dişi ve erkek konnektör
    • TRS konnektör

Bu herkese önerdiğim bir iş değil ama elinden her iş gelen türde insanlar bu tekniği birkaç saatlik pratikle kolayca örenebilir.

En büyük faydası da şudur…

Artık kullanmadığınız tüm eski kablo ve konnektörler ıskartaya çıkabilir ve stüdyonuzun her an değişebilen ihtiyaçlarına göre tekrar tekrar kullanılabilir.

İşte bu kadar

Olay budur arkadaşlar… En Yeni Kayıt Stüdyosu Kabloları Kılavuzu.

Bu yazıyı beğendiyseniz paylaşmanızı rica ederiz 🙂

VAAY!! UNIVERSAL AUDIO UAFX GİTAR PEDALLARINI DUYURDU

Twin serisi ile ses kartı konusunda dünyanın en iyilerinden olan Universal Audio (UA) tarihinde ilk kez UAFX serisi 3 tane gitar pedalı tanımımı yaptı. Pedal isimleri sırası ile Golden Reverberator, Starlight Echo Station, ve Astra Modulation Machine.

Pedalların gene özellikleri şöyle;

UAFX serisi, Golden Reverberator, Starlight Echo Station ve Astra Modulation Machine’den oluşuyor ve her biri çift işlemcili UAFX algoritması ve üç çekirdekli sese sahip. UAFX pedallarında tonları kaydetmek için Live ve Önayarlı modlar bulunuyor, daha fazla UA tasarımlı efekt indirebiliyorsunuz ve efektlerinizi mono veya stereo olarak çalıştırmayı seçebiliyorsunuz.

Universal Audio, California merkezli şirketin piyasadaki en iyiler arasında ses kartları ve mükemmel tasarım ve sesi tarzla birleştiren Ox Amp Top Box gibi analog donanımı ile yüksek kaliteli donanım konusunda bir üne sahipti.

Tahmin edebileceğiniz gibi, UAFX serisi inanılmaz görünüyor. Pedallar sessiz geçişe sahiptir ve uzun süre dayanacak şekilde yapılmış

Bunun size ne kazandırdığına bir bakalım.

Golden Reverberator

Golden Reverberator

Serideki diğerleri gibi, Golden Reverberator da bozunma, ön gecikme, miks ve bas ve tiz gibi standart olmayan yankı parametrelerini kontrol eden altı düğmeli şık bir kasaya ve modülasyona sahiptir.

Ön ayarlarınızı ayarlamak için elinizde iki geçiş anahtarı ve ikinci foot switch ile, geçiş anahtarı aracılığıyla Spring 65, Plate 140 ve Hall 224 reverbs arasından seçim yapabilirsiniz.

Spring 65 reverb, vintage tube-driven spring reverbü taklit eder, Plate 140 stüdyo plate reverbini yeniden canlandırırken, Hall 224 eski bir dijital tada sahiptir.

Starlight Echo Station

Starlight Echo Station
Starlight Echo Station

Starlight Echo Station’ın üç delay ve gecikme modu, 60’ların donanım birimlerinden esinlenmiştir ve Tape EP-III, Analog DMM ve Precision’ı içerir.

Islak / kuru, geri bildirim ve gecikme için standart kontrollerin yanı sıra, preamp rengini, tape aşınmasını ve modülasyonu ayarlayabilirsiniz. Yine, gecikme türü ve ön ayarlar, çift ayaklı şalter tasarımı ön ayarlı modlara ve tap tempo’ya erişen mini geçiş anahtarları aracılığıyla seçilebiliyor.

Astra Modulation Machine

Astra Modulation Machine
Astra Modulation Machine

Astra Modulation Machine tartışmasız en havalı logoya sahiptir. SEGA ile bir bağ gibi görünüyor. Universal Audio, bunu geniş kapsamlı klasik modülasyon efektleri sunan “eksiksiz bir ses iş istasyonu” olarak tanımlıyor.

Burada 70’lerin stüdyo flanger tonları, bucket-brigade chorus ve opto-tüp tremolo var. Chorus Brigade, Flanger DBLR ve Trem 65 modları, iki konumlu bir döner kadran aracılığıyla erişilen vibrato ve ikiye katlama gibi ikincil modlara sahip.

Astra, modülasyonun hızı, derinliği ve yoğunluğu için kontrollere sahiptir; Şekil ve Gölge kontrolleri muhtemelen modüle edilmiş sinyalin dalga şeklini ve parlaklığını ayarlamak için elinizin altında.

Hem Golden hem de Starlight bir iz modu ile donatılmışken, birlikte verilen yazılım aracılığıyla her bir UAFX pedalında gerçek veya tamponlu bypass arasında geçiş yapabilirsiniz.

Muzikekipman olarak biz oldukça heycanlandık.Nisan Mayıs gibi piyasaya çıkması beklenen pedalların tahmini fiyatı 549 USD.

Daha fazla ayrıntı için UA sitesini ziyaret edebilirsiniz.

M-Audio Çıldırdı, En Hesaplı Ses Kartlarını çıkardı- SOLO ve DUO

İŞTE BEKLENEN M-AUDIO SES KARTLARI!!

Müzik, youtube, podcast. video gibi içinde ses olan bir işle uğraştıysanız ya da uğraşıyorsanız M-Audio ses kartları ile yolunuz mutlaka kesişmiştir. Dünyanın en tanınan markarından olan M-Audio ses kartların yepyeni ve inanılmaz hesaplı iki kart ekledi: M-Audio M-Track Solo ve M-Audio Track Duo. Kartların temel farkı M-Audio Solo ile aynı anda tek kanal kayıt yapabilirken Duo ile aynı anda 2 kanal kayıt yapabilmeniz.

Kartların temel özellikleri şöyle:

M-Audio M-Track Solo ve Duo ses kartları XLR / line / enstrüman kombo girişlerinde kondenser mikrofonlar için 48V fantom powera sahip M-Audio Crystal mikrofon preampları ile donatılmıştır. Ek özellikler arasında ses çıkaran ve çıkış jakı olan hemen hemen her şeyi bağlamak için bir stereo line girişi ve bilgisayar sesini veya giriş sinyalini dinleme arasında geçiş yapmanıza izin veren izleme anahtarları bulunur. M-Track Solo, RCA stereo çıkışlara sahipken, M-Track Duo, 1/4 inç monitör çıkışlarına sahiptir. Her ikisinin de özel ses kontrollerine sahip kulaklık çıkışları vardır. Ses kartı ile birlikte verilen yazılım paketi de oldukça iyi. Ses Kartlar Pro Tools First – M-Audio Edition, MPC Beats üretim yazılımı, 20 AVID eklentisi, Eleven Lite gitar amplifikatörü simülatörü ve Xpand! 2 ile birlikte geliyor. Bu fiyat için gerçekten inanılmaz.

M-Track Solo Özellikleri

  • Mac ve PC için 2 Kanallı USB ses kartı
  • Şaşırtıcı ses kalitesi için 1 adet XLR ve 1⁄4 inç combo giriş  ile Crystal Preamp
  • Stüdyo kondansatör mikrofonlarını bağlamak için + 48V fantom power
  • Gitar veya bas için özel enstrüman girişi
  • Dijital piyano, klavye ve daha fazlasını bağlamak için stereo line girişi!
  • 1 ∕ 8 inç kulaklık ve RCA stereo çıkışları, kolay dinleme sağlar
  • Giriş sinyalini veya bilgisayar sinyalini dinlemek için USB / Direct anahtarı
  • Aşağıdakileri içeren yazılım paketi: Pro Tools | First M-Audio Edition, MPC Beats, AIR Music Tech Xpand! 2, Eleven Lite gitar amfi eklentisi ve 20 AVID eklenti efekti

M-Track-Solo-arka

M-Track Duo Özellikleri

  • Mac ve PC için 2 Kanallı USB ses kartı
  • Crystal Preamps inanılmaz ses kalitesine sahip 2 adet XLR ve 1⁄4 inç kombo girişler
  • Herhangi bir mikrofonu, enstrümanı veya line seviyesi cihazını etkinleştirmek için özel anahtarlar
  • Stüdyo kondansatör mikrofonlarını bağlamak için + 48V fantom power
  • Stereo 1⁄4 inç çıkışlar;
  • Bağımsız seviye kontrollerine sahip 1⁄4 inç kulaklık çıkışı Stereo veya mono olarak mikrofon, line veya enstrüman girişlerini izlemek için USB / Direct Mono / Direct Stereo anahtarı
  • Dahili – Pro Tools | İlk M-Audio Sürümü, MPC Beats, AIR Music Tech Xpand! 2, Eleven Light gitar amfi eklentileri ve 20 Avid efekti
M-Track-Duo-ön
M-Audio M-Track Duo arka panel
M-Audio M-Track Duo arka panel

Daha fazla bilgi için

M-Audio web sitesi

 

Karşınızda M-Audio AIR Ses Kartları!

M-Audio, çok satan oldukça başarılı M-Track 2×2 serisinden sonra yeni model AIR serisi USB ses kartlarını tanıttı. Seri, dört ses kartından ve AIR Hub’dan, yani monitöring cihazı ve USB hub’ından oluşuyor. Acaba hangisi sizin için uygun karar vermeniz için yardıma hazırız: AIR 192 | 4,AIR192 | 6, AIR 192 | 8, AIR 192 | 14 ya da AIR Hub?

M-Audio AIR serisi

Dört yeni M-Audio AIR ses kartının tümü AIR 192|4, AIR 192|6, AIR 192|8 ve AIR 192|14, tümü M-Audio’nun yüksek hızlı USB bağlantısı ve sürücüleri ile 2,59 milisaniye’de kayıttan kulaklığınıza sesi ulaştırarak müthiş hızlar sunuyor bize. PC ve direkt ses arasında seviye sağlayan düğmesi ile isterseniz sıfır gecikmeli kayıt yapmanızda mümkün.

Mackie Big Knob, Behringer CONTROL2USB veya Audient Nero gibi monitör kontrol cihazlarına benzeyen büyük metal ses düğmesi yeni serinin en belirgin özelliği. Sağlam metal kasa M-Audio AIR serisi ses kartlarının ömrünü ömür katmak için oldukça dayanıklı gözüküyor ayrıca. Kutu içinden çıkan USB-C veya USB-A’ya kablolar ile hemen kayıt yapabilirsiniz.

M-Audio AIR 192 | 4

M-Audio AIR 192 | 4

Arayüzler, mevcut giriş ve çıkışların sayısıyla ayırt edilir. AIR 192|4, biri Crystal pre amplifikatörlü ve XLR-1/4 ″ kombine jaklı, phantom iki analog giriş sunar. Diğer giriş 1/4 ″ gitar girişidir. Çıkış tarafında, 192 |4 ayrı ses kontrolüne sahip, 1/4 ″ stereo çıkış ve kulaklık çıkışı ile geleyor. Aynı anda kaydetmeniz gereken tek şey bir mikrofon ve bir gitar ise, bu sizin için uygun ses kartı olacaktır. Synth gibi stereo kaynakların kaydedilmesi bu model ile pek uygun olmayacaktır bir üst modele bakmanızda fayda var. Ayrıntı için hemen tıklayın

M-Audio AIR 192 | 4 Vokal Stüdyo Pro

AIR 192 | 4, bir çift HDH40 kulaklık, Nova Black kondenser mikrofon ve bir mikrofon kablosu ile AIR 192 | 4 Vocal Studio Pro paketinin bir parçası olarak yeni kayıt paketi oldu serideki. Bu, şirketin önceki giriş seviyesi kayıt paketi olan M-Track 2 × 2 Vocal Studio Pro’nun yerini almak için tasarlanmış.

M-Audio AIR 192 | 6

AIR 192 | 6, daha fazla eşzamanlı kayıt kanalına sahip değil, ancak ikinci bir mic preamp ve ikinci bir enstrüman girişi kartın extrası. İki analog kayıt kanalının her birine mikrofon veya bir enstrüman bağlayabilirsiniz. Cihaz girişleri ön tarafta iken, XLR-1/4 ″ combo girişler ve ön girişler arka tarafta bulunuyor.  Stereo kayıt yapmak ya da aynı anda 2 mikrofon kaydı yapmak istiyorsanız M-Audio AIR 192 | 6 sizin için uygun tercih olacaktır. Satın almak için hemen tıklayın

M-Audio AIR192 | 8

AIR192 | 8, AIR 192 | 6 ile aynı girişlere sahip ancak mikrofonlarda 10db pad düğmesi bulunuyor fark olarak. Bu kart ayrıca arka tarafta bulunan 2 adet RCA çıkışıda sahip önceki modele göre. AIR192 | 8 ayrıca MIDI giriş çıkış olarak jack kullanmaktadır.

M-Audio AIR 192 | 14

192|14 ise serinin büyük abisi. Aynı anda 8 kanal kaydı ile davul bile kayıt edilebilir. Ön panelde 4 mikrofon ve jack ve çift kulaklık çıkışı kartı en önemli farklılıkları.

M-Audio AIR Hub

AIR Hub, M-Track Hub’ının devamı. Kayıt özelliği yok. Hub bilgisayarınızdan 24 bit / 96 kHz kalitesinde bir stereo ses akışı elde etmenin basit bir yolu ve AIR arayüzlerinde kullanılan aynı büyük metal ses düğmesi ile kontrol ediliyor. Monitör hoparlörlerinizi bağlamak için bir çift 1/4 çıkış ve arkasında bir kulaklık jakı var. Üstünde ki hub özellikle Mac bilgisayarlarda ki az USB port sayısı göz önüne alındığında, klavyenizi, flash belleğinizi ve tabletinizi aynı anda bağlamanıza yarayan oldukça faydalı bir ürün. 3 adet USB-A tipinde cihazı bilgisayarınıza bağlayabilirsiniz.

Yazılım

Tüm M-Audio arayüzleri gibi, AIR serisi de oldukça dolu yazılım paketi ile birlikte gelir. Pro Tools | İlk M-Ses Sürümü ve Ableton Live Lite. Pakette Avid Effects Collection, AIRMusicTech’in çeşitli syntleri ve 2 GB TouchLoops içeriği var.

Yeni AIR serisi ses ile M-Audio çok başarılı iş çıkarmış gibi gözüküyor, kullanmak için sabırsızlanıyoruz.

Daha fazla ayrıntı için M-Audio sitesine göz atabilirsiniz.

Bu güzel haber! Karşınızda Neumann NDH 20 Kapalı Referans Kulaklık

Neumann NDH 20 Kapalı Referans Kulaklık

Müzik dünyasında efsane markalar varsa Almanya merkezli Neumann onlardan bir tanesi şüphesiz. Yüksek kaliteli high-end mikrofon denince akla gelen ilk modeller olan U87 ve TLM 102 ya da103 gibi modelleri yaratan Neumann bu tecrübesini ilk kez bir kulaklıkla birleştirip müthiş bir ürün ortaya çıkarıyor NDH 20 ile.

Sennheiser’in en iddalı modellerinden HD 650’yi baz olan bu model şimdiden dünyada büyük yankı uyandırdı. Kapalı ve kafaüstü şeklinde tasarlanan kulaklığın ana kullanım amacı mix, mastering ve yüksek ses izolasyonu gerektiren kayıt ortamları. Alüminyon kasası ve memory foam yani köpükten olan kulakçıkları uzun dinlemelerde rahatlık ve sağlamlık vadediyor şimdiden. Kutu içinden hem düz hem de spiral kablo çıktığını hatırlatalım.Bizi çok heyacanlandıran ve yakında sitemizde şatışa sunalacak olan NDH 20’nin teknik özellikleri şöyle:

  • Empedans: 150 Ohm
  • Frekans Aralığı: 5-30.000Hz
  • Total Harmonik Distortion: <0.10%
  • Hassasiyet 1 kHz/1 Vrms: 114 dB SPL (1 kHz, 1 Vrms)
  • Ses İzolasyonu: >34 dB (>4 kHz)
  • Ağırlık: 390g

Audient ve Two Notes Audio Sono için güçlerini Birleştirdi

NAMM 2019: Audient ve Two Notes, “gitaristler için nihai ses arabirimi” olarak nitelendirdikleri Sono’yu tanıtmak için güçlerini birleştirdi – gitaristler için harika haber.

Sono’yu arabirim kalabalığından ayıran, onboard 12AX7 analog valfi ve üç bantlı ton kontrolü, ayrıca Two Notes’un Torpedo power-amp modellemesi ve kabin simülasyonu.

Sıfıra yakın gecikme ile kayıt söz verirken, bir monitör mixi gitaristlerin gitar giriş sinyalleri ve DAW altyapısı arasında dengelenmeye izin veriyor. Böylece altyapı yüksek kendimi duyamıyorum sorunu tarih oluyor.

Sono, pedalbordlarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır, ancak harici bir amfiye olan ihtiyacı ortadan kaldırır, ancak ve istenirse yeniden amplifikasyon için temiz bir DI sinyali kaydı için imkan tanımaktadır.

Tek başına ses kartı olarakta kullanılabilen Sono davul kaydı için ADAT üzerinden 10 girişe kadar genişletilebilen iki Audient mikrofon preamfisi ile beraber gelir.

Gitaristleri hedef alan çok fazla sayıda arabirim gördük, ancak bu, konsepti ilk yapan kişi olabilir. Emin olun, şov saatinde buna daha yakından göz atacağız.

Daha ayrıntılı bilgi için linke göz atabilirsiniz.

Her Prodüktörün Bilmesi Gereken 6 Vokal Mixing Sırrı

İyi bir vokal, iyi bir parçayı harika bir şarkıya dönüştürebilir. Aşağıdaki ipuçları ile kayıtlarınızdan muhteşem sonuçlar alabilirsiniz…

 

  1. Kompresyon Şahtır

1_cp_768_compression

 

Vokali kompreslemenin, bunun da ötesinde doğru şekilde kompreslemenin önemini biliyorsunuzdur. Kompresyon sesin dinamik aralığını daraltır; bu, parçadaki vokallerin fısıltıdan son perdeye kadar çeşitlendiği durumlarda özellikle hayatidir. Kompresyon olmazsa, sessiz sinyal parçanın geri kalanında duyulmaz ve yüksek sesli kısım feci şekilde bozulur.

 

Birçok insanın sesi frekans aralığının tamamına yayılmaz – genellikle, yüksek notaları gitarın yaptığı gibi seslendirebilmek için bas frekansları bastırmaz –, bu nedenle proximity efektini vermek için uygun bir EQ ile birlikte kullanılan tek bantlı kompresör yeterlidir. Özellikle erkek vokaller, sesin bas enstrümanlarla karışmadan mikse oturmasını sağlayan bir miktar bottom end yuvarlamasına ihtiyaç duyar. Eşik kontrolünü sinyali bastırmadan pik sesleri yakalayacak şekilde ayarlayın ve sesin daha doğal çıkmasını sağlamak için oldukça hızlı bir atak ve yavaş bir release kullanın. Elbette kesin ayarlar parçanıza bağlı olarak değişir.

 

  1. Processing Suite Kullanmayı Dikkate Alın

2_cp_768_nectar

Nectar gibi bir processing suite vokal için özelleştirilmiş araçlar içerir

 

İstediğiniz sonucu almak için tabii ki vokal parçasındaki birçok plugin’i üst üste koyabilirsiniz ama hayatınızı kolaylaştıracak hepsi bir arada uygulamalar olduğunu da unutmayın. Bu uygulamaların en iyilerinden bir tanesi, pitch correction, de-essing, compression, gating, EQ ve limiting gibi aşamaları olan iZotope Nectar. Daha mütevazı istekleriniz için Elements adlı daha hesaplı bir versiyonu da mevcut. Size zaman kazandıran kullanışlı ön ayarların yanında, gating gibi özellikleri vokaller için mükemmel ve bu özellikler eşiğe her ulaşıldığında gate’e açma/kapama ayarı yapmak için kullanılabiliyor. Özetle vokal sustuğunda gate kapanıyor ve parçayı susturuyor. Dikkatlice kullanıldığında, vokal parçasını nefes seslerinden ve arka plan sızıntılarından da kurtarıyor.

 

  1. Armoni Oluşturun

3_cp_768_harmonies

Cubase’in Generate Harmonies özelliği gibi araçlar sayesinde canlı kayda gerek kalmadan armonik vokal yaratmak işten bile değil

Armoni kısa zaman öncesine kadar canlı kayıt demekti ve vokalin yanınızda olmaması ya da farklı bir setup üzerinde çalışıyor olmanız armoni yaratmayı imkansız hale getirirdi ancak sampling teknolojisindeki ilerlemeler sayesinde, önceden alınmış bir vokal kaydından armonik vokal yaratmak, dosya dönüştürmeden kaynaklanan perde ya da zamanlama sorunu olmaksızın artık mümkün. Bunun en iyi uygulama yerlerinden biri Cubase: “Generate Harmonies” (Armoni Oluştur) fonksiyonu doğrudan Project ekranı üzerinde. Aynı işlem diğer DAW’lerde şu şekilde yapılabiliyor: Bir parçayı çoğaltmak ve her bir notayı yeni notalara bir bir yeniden atayarak armoni yaratmak için entegre perde değiştirme özellikleri kullanılıyor. Bu teknoloji perdeleme, hatta mikro perdeleme için notalara doğrudan erişebildiğiniz Melodyne gibi araçlardaki teknolojiden farklı değil. Armoniyi doğru aralıkta (orijinalden 2, 3, 5 nota hatta bir oktav yüksek) yaratmak parçayı gerçekten zengin gösterebilir.

 

  1. Reverb Yerine Delay’e Verebilir

4_cp_768_delay

Birazcık short delay vokal parçalarında harikalar yaratabilir

Vokallerdeki reverb çoğu prodüksiyonun en önemli kısmı olarak kabul edilir, çoğu durumda öyledir de… Bununla birlikte, özellikle de ıslıklı “s” seslerinde sıklıkla çok fazla “çamurlu” top end eklemesi bir reverb sorunudur. Bir türkü kaydı için tamam ama diğer müzik türlerinde yavan kaçabilir ve soundstage’de çok fazla alan bırakabilir. Özellikle hip hop ve her türlü elektronik müzikte yaygın olarak reverb yerine short delay kullanılır. Bu kullanım kısa yankılar ekleyerek vokali “genişletir” ve ona alan ve derinlik katar ama bunlar reverb’te olduğu gibi top end’e eklenmez. Short delay ve makul ölçüde düşük ıslak/kuru karışım kullanılabilir, bu efektin bariz değil üstü kapalı olmasını sağlar. Bunu delay’in varlığını kulağımıza sokmadan derinlik katmak istediğinizde tercih edersiniz.

 

  1. Ses Kodlama Sıradan Olmak Zorunda Değil

5_cp_768_Screen_Shot

Waves’in Morphoder’i harika bir ses kodlayıcıdır, başka birçok alternatif de mevcuttur.

Ses kodlamanın tahmin ettiğimiz şekilde kullanıldığında neye benzediğini hepimiz biliyoruz: Daft Punk ve T-Pain bariz örneklerdir. İlle de kötüdür diyemeyiz, o bir “robotik ses” efektidir bizim için. Ses kodlama yazılımlarını edinmek bugünlerde çok kolay ama bunları Saylonlu sesi çıkarmaktan daha yaratıcı işler için kullanmak da mümkün. Birçoğu ses sentezini daha ilginç synth vokal efektleri oluşturmak ve biçimleyicilerle birlikte çalmak için kullanmanızı sağlıyor. Daha üst kapalı bir efekt için bir miktar sentezlenmiş sinyali temiz bir vokalle harmanlayın ve tıpkı “Get Lucky”deki gibi kendi sesinizi bir enstrüman gibi “çalın”. Extreme time ya da pitchshifting gibi diğer efektlerle birleştirerek alışılmış vokalleri kolayca başka dünyalı enstrümanlarmış gibi gösterebilirsiniz.

 

  1. Panlayarak Çalın

6_cp_768_pan

Panlama ve EQ vokallerle çalışırken kullandığınız önemli araçlardır ve her ikisi de mikserde mevcuttur.

Bu, bir vokal parçasına hayat vermenin en kolay ve en etkili yollarından biridir ve DAW’nizin mikserindeki ya da masanızdaki panlayıcılar bu iş için yeterlidir. Lead vokalin odaklanmış olması ve sesin güçlü çıkması için genellikle merkeze panlanması gerekir; soundstage’i iyileştirmek ve daha etkileyici efektler yaratmak için ise ilave vokaller panlanabilir. Lead vokalin kesitlerini çoğaltma, diğer ses parçalarından uyarlama ve ardından panlama ya da hip hop’ta doğaçlama veya herhangi bir müzik türünde armoni olabilir. Sola veya sağa tam panlama, eğer çok elzem değilse biraz rahatsız edici olabilir. Saat 10 ya da 2 yönü civarına panlayın. Bu, kombine edilmiş vokallerin efektini güçlendirir ve lead vokali ve yardımcı vokalleri stereo alanında biraz farklı konumlandırarak aralarına separasyon ekler. Bu tür efektler en büyük etkiyi eser miktarda kullanıldığında gösterir, bunları parça boyunca sık sık kullanmayın.

Midi Klavye Nedir, Ne İşe Yarar?

Muzikekipman.com olarak yüzler çeşit midi klavye mevcut sitemizde. Bu kadar çok çeşit olmasına rağmen midi klavye nedir, hangisini tavsiye edersiniz, bana lazım olur mu diye sizden çok sayıda soru alıyoruz. Bu yazıdakafanızda oluşan soruları cevaplamaya çalıştık. Buyrun 🙂

Çoğu ev müzisyeninin kendi ev stüdyosunda bir MIDI klavyesi vardır.

Peki ama MIDI klavye nedir? Bir tane olmadan müzik yapabilir misiniz? Bir tane almaya karar verirseniz, ne tür bir ürün almalısınız, ne kadar ödersiniz?

Özetle anlatmak gerekirse, Midi klavye bilgisayarınıza bağladığınız, genellikle bir USB kablosuyla kullanılan piyano tarzı bir klavyedir. Kullanmak için ses kartına bağlanmaz sadece bilgisayarınıza bağlanır.

Çoğu MIDI klavye kendi başına ses çıkarmaz. MIDI verilerini müzik yapım yazılımınıza gönderirler. Tekrar edelim MIDI klavyeler kendi içinde ses barındırmazlar.

Müzik yaparken kullanılan gerçek ses, bilgisayarınızda plug-in, sanal enstrumanlar (VSTi), Kontact kitaplıkları vb. farklı yazılım türleri tarafından üretilir.

Yani, bilgisayarınızda sanal bir piyano VSTi kuruluysa, gerçek bir piyano seslerini kullanarak gerçek piyano seslerini duymak ve kullanmak için MIDI klavyenizi kullanabilirsiniz.

Birçok MIDI klavyesi, sanal cihazlarınızın farklı parametrelerini kontrol etmek üzere programlanabilen düğmeler ile donatılmıştır.

Örneğin, bilgisayarınızda bir sanal enstruman açtınız, onu içindeki tüm parametreleri midi klavyenizin bir tuşuna atayarak gerçek zamanlı efektler yaratabilirsiniz. İşiniz bittikten sonra mix mastering aşamasında da kullanabilirsiniz.

Neredeyse sınırsız seçeneğiniz var – çok güzel!

Bununla birlikte, yeni başlayanlar ev stüdyosunda olmazsa olmaz bir cihaz olup olmadığını merak edebilirler.

Bir MIDI Klavye Olmadan Müzik Yapabilir misiniz?

Ben müzik yapmaya başladığımda, bir MIDI klavyeye sahip değildim ama şimdi düşünce keşke olsaydı diyorum. Mouse ve pc klavyesi ile müzik yapmaya çalışmak çok zor ve sıkıcı olabiliyor. Düşünsenize bir beat yapmak istiyorsunuz ama ritmi fare ya da klavye ile tuturmaya çalışırken akord basmaya çalışıyorsunuz. Hem zor hem uzun sürüyordu tüm aşamalar.

Şimdilik bütçeniz yoksa ne olur? Çoğu müzik yazılımlarının, notları bir fare ile tek tek yerleştirebileceğiniz bir not görünümü (genellikle piyano rulosu denir) olacaktır.

Ayrıca, birçok DAW – örneğin FL Studio gibi – normal bilgisayar klavyenizi sanal bir piyano klavyesi olarak kullanmak için yerleşik bir seçeneğe sahiptir. Sohbet etmek ve e-posta göndermek için kullandığınız aynı klavye ile , MIDI bilgilerini FL Studio’ya göndermek için kullanılabilirsin.

Örneğin, bilgisayar klavyenizdeki “Q” harfini, eşit not C’ye, “D” harfine not yazıp, vb. Oradan, haritadaki anahtarlardan bir melodi çalabilirsin. İlk MIDI klavyemi almadan önce bu özelliği çok kullandım. Ve sen de yapabilirsin!

Gördüğünüz gibi, bilgisayarınızda bir miktar ilham vermek için bir MIDI klavyesi gerekli değildir. Ancak, gerçek bir midi klavye ile çalışmak tamamen farklı bir his verir. Bu tek sebepten dolayı, MIDI klavye için bütçe ayırmanızı öneririm

Daha ayrıntılı şöyle açıklayabilirim:

MIDI klavye ile melodileri ve bas çizgileri çalmak, bir fare ve bilgisayar klavyesi ile programlama yerine “daha fazla insan dokunuşu” verir. Ayrıca, zaman içinde piyano çalmayı da öğreneceğinizden dolayı, müzik yapma konusunda ilerleme ne kadar erken olursa o kadar iyidir.

Toparlarsak bir MIDI klavye zorunluluktur diyebilirim. Müzik oluşturma sürecini sadece daha eğlenceli değil, aynı zamanda daha verimli hale getirir. Fare ve bilgisayar klavyeniz ile programlama yapmak mümkün olsa da, çok fazla zaman harcıyor ve bazen süreci / yaratıcılık zarar görebilir.

MIDI klavye ile zaman geçirdikçe daha hızlı çalışacak ve daha iyi müzikler üretmeye başlayacaksınız.

Ne tür bir MIDI klavye almalısınız ve maliyeti ne olur?

Bu konu ile ilgili harika bir yazımız var, tıklayıp hemen inceleyebilirsiniz. Rap, hip hop gibi beat ağırlıklı bir müzik ile uğraşıyorsanız 25 ya da 49 tuşlu bir klavye işinini görecektir. Fazla tuş göz çıkarmaz bütçeniz yeterli ise 49 tuş ile başlayın derim. Daha geleneksel akord melodi ve armoni ağırlıklı bir müzik yapmak istiyorsanız, 61 ve 88 tuş midi klavyeler size daha uygun olacaktır. Bugün giriş seviyesi bir klavye 99 dolar’dan başlayıp özellikleri ve tuş sayıları arttıkça 700 dolara kadar çıkamabilmekte.

Aklınızda soru kaldı ise bize 0212 240 8303 numaralı telefondan hemen ulaşabilirsiniz.

Müzikle kalın 🙂

Her bütçe için en iyi 5 Kulaklık

Kayıt yapmak ya da müzik dinlemek için kullandığımız kulaklıklar hayatımızın vazgeçilmezi. Peki ama yüzlerce çeşit kulaklık arasında hangisini seçmelisiniz? Muzikekipman’ın ses muhendisleri sizin için belli bir kalitenin üstünde olan ve performansına göre en uygun fiyatlı olanlarını seçti. Resimlerin üzerine tıklayıp ürünler hakkında daha ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

1-Hosa HDC800

Aksesuar konusunda iddalı bir marka olan Hosa’nın bu kulaklığı çok ayrıntılı ses vermesede fiyat olarak en avantajlı ürün.

2- AKG K52 Kapalı Kulaklık

En çok satılan kulaklıklardan biri olan K52 stüdyoların en çok tercih ettiği ürün. Ses izolasyonu ile ön plana çıkıyor. Bas tiz ve mid frekans ayarı oldukça iyi. Malzeme kalitesi biraz daha iyi olabilirdi. Rap için en uygun kulaklık denebilir.

3- AUDIO TECHNICA ATH-M20X

Kullanımı son derece rahat, bas frekaslarda biraz fazla duyarlı olsada yapım kalitesi ve sağlamlığı ön plana çıkıyor. Her müzik türü için kullanılabilir.

4- Beyerdynamic DT 770

Bir efsane ile karşı karşıyasınız. Dünyanın en rahat kulaklıklarından biri ve ses kalitesi çok iyi. Rap, rock, DJ ne tarz müzik olursa olsun alın ve arkanıza yaslanın. Kayıt ve müzik dinleme için doğru seçim olacaktır.

5- AKG K271 MKII

Kapalı kulaklık konusunda sınıfının en iyisi. Konser, kayıt gibi işleri için harika bir seçim. Normal ve sarmal kablo seçeneği ile kullanıcı dostu olan K271 sağlamlığı ve frekans cevabı ile fiyatını sonunu kadar hak ediyor.

Rap için hangi Mikrofonu Seçmelisiniz?

Ses mühendisi ekibimize gelen soruların en başından rap için hangi mikrofonu önerirsiniz sorusu geliyor. Sitemizde yüzlerce mikrofon olmasına rağmen rap vokal için bizim de tercih ettiğimiz stüdyolarda kullandığımız ve kalitesine güvendiğimiz mikrofonları seçtik. Hepimizin bütçesi farklı olduğu için fiyat olarak 4 ayrı seviyede önerilerimiz olacak size.

Giriş seviyesi

MXL 440

MXL_440 stüdyo mikrofon

Frekans Cevabı 30Hz – 20kHz olan mikrofon giriş seviyesinde ki tercihimiz oldu. Dengeli tiz ve orta frekansları ile vokal kaydınızda size yardımcı olacaktır.

Orta Seviye

Rode NT1-A

Artık klasikleşen bir mikrofon NT1-A. Tüm aksesuarların içinden çıkması ve tiz frekanlar hariç üstün ses kalitesi orta seviye lideri yapıyor Rode mikrofonu.

Orta/Üst Seviye

AKG C 214

Stüdyo efsaneleri arasında yerine alan C214 sadece vokal değil ne kayderderseniz kayıt edin hepsinde iyi sonuç verecektir. Vokal kayıtlarında ki berraklık ve ayrıntı müthiş gerçekten. Parasını sonunu kadar hak ediyor.

Üst Düzey

Neumann TLM 103 Studio Set

Görüyorsunuz mükemmel 🙂 Hayran olduğunuz bir sanatçının sesinin Neumann mikrofon ile kayıt edilmiş olma ihtimali çok ama çok yüksek buna emin olabilirsiniz. Bas, orta ve tiz frekans dengesi inanılmaz, sesinizin tüm ayrıntıları ile duyulup dolu dolu duyulmasını istiyorsanız en iyi seçenek.

Bizim sevdiğimiz kullandığımız mikronlar bunlar, aklınızda başka mikrofonlarla ya da diğer ekipmanlarla ilgili sorularınız varsa bize hemen 0212 240 8303 numaralı telefondan ya da Müzikekipman.com adresinde ki canlı yardımdan ulaşabilirsiniz.

Kendinize iyi bakın!

SON EKLENEN YAZILAR

EN ÇOK OKUNAN